מסעותי החורף לצפון: פופ-אפ חיפאית ומדריך בילוי מעודכן לעיר התחתית

לפני שנה הגעתי לחיפה והתמקמתי עם חנות פופ-אפ זמנית בעיר התחתית במבנה באוהאוס יפיפה משופץ ברח' המגינים 46, שהפך עבורי בשנה האחרונה לסוג חדש של בית. בית זמני, שאני נהנית לשוב אליו כל כמה חודשים ולהמשיך להנות ממערכת היחסים החמה והביתית עם הקהל החיפאי והצפוני שלנו.

אני מקפידה להגיע באופן אישי ולבלות במקום זמן איכות משמעותי. להתמלא בהשראה ובהערכה, להכיר אנשים חדשים, ללמוד ולהתעשר מהחוויה.

השבוע אפתח פופ-אפ נוסף, במסגרת מסעות החורף של קרן שביט, למרות שהייתי כאן רק לפני 3 חודשים, התעוררו בי געגועים לביקור נוסף בעיר התחתית.

למה חיפה? כי היא עיר נמל אוהבת אדם, פלורליסטית באישיותה ומפתיעה ביופייה. העיר התחתית היא האזור שהכי מושך אותי אליו. היא אורבנית, ארטיזנית, תעשייתית, נוסטלגית, קולינרית, אינטלקטואלית, צנועה ותרבותית. כזו שלא עושה מעצמה עניין, אבל תמיד אפשר למצוא בה דברים טובים וחדשים, שקורים בשקט, מתחת לראדר.

לפני שאספר לכם על כל הקסם שאני מקימה כאן בחיפה בסוף השבוע הזה, אני שמחה לצרף לכאן מדריך בילוי חוויתי ומהנה, שכולל אוסף של המלצות שלי על אוצרות לייף סטייל, אותם ניתן למצוא כאן בשפע.

הפעם לצורך חידודו ודיוקו של המדריך, נעזרתי בשני חברים מהממים, אנשים שאני אוהבת, מעריכה ומחזיקה מההמלצות שלהם, מומחים לחיים טובים ויפים. חברים שרכשתי בשנה החולפות והם עצמם מתנות נפלאות שקיבלתי בחיפה.

הכירו את המומחים:

שירי וייצנר, פצצת אנרגיה ואחת הנשים שאני הכי נהנית לעקוב אחריהן ברשת. היא בלוגרית לייפסטייל, סטייליסטית ופטריוטית חיפאית גאה. מזהה כל אבן חן נוצצת בדרכה ומרימה לה בחן ובאהבה.

שירי המקסימה, מדריכה סיורי מייקרים (פרטים בהמשך) בטוב טעם בעיר התחתית, היא קולחת, אינטיליגנטית, מצחיקה ויש לה בשפע אנרגיה מטריפה. היא אמא לשלושה שהגיעה לחיפה מהרצליה לפני 15 שנה ולאחר חבלי קליטה קשים, התאהבה בעיר מעל הראש והפכה לשגרירת כבוד של סטייל בחיפה.

עקבו אחריה כאן:  https://linktr.ee/hey.fa.it

מזמינה אתכן להגיע ולהכיר אותה באופן אישי, היא תתארח אצלינו בפופאפ ביום שישי ה-31.1.20 ותתן שירותי יעוץ סטיילינג משובחים ללקוחותנו, און דה האוס, מ-10:00 עד 13:00. אל תפספסו אותה, זו בחורה שעשתה דרך מדהימה והיא תשמח לתת לכן זוית ראיה חדשה ומגניבה על עצמכן.

ארז גולקו, הוא נסיך חיפאי אמיתי. שף מוכשר ובחור מקסים, שהפך כבר מזמן לאיש הקולינריה מספר אחד בחיפה ולבן בית בוואדי ניס נאס, שם הוא מנחה סיורים קולינרים, טעימים במיוחד, שאתם ממש לא רוצים לפספס.

ארז הוא מעצב אופנה במקצועו, חובב אמנות, יד שניה ונוסטלגיה, אבל יותר מהכל הוא אוהב את המטבח, שם הוא מוצא נחמה גדולה וסיפוק אין סופי. איש מלא בתשוקה לעשייה שלו, שלא מפסיק לחקור, לחוות, ללמוד ולהתחדש

הוא האיש שהביא את ארוחות ה- EAT WITH לחיפה ויחד עם אשתו נטאלי (נטורופתית מקסימה ומטפלת בתזונה והרגלי אכילה) הם מארחים בביתם ארוחות מיוחדות וסדנאות טעימות לבישול בריא.

שווה לבדוק באתר שלו האם נותרו מקומות לסיורים קרובים, ארוחת שף, או סדנא בביתו ולשריין בהקדם כי המקומות אצלו נחטפים כמו לאפות חמות ביום קר. תוכלו למצוא את ארז באינסטגרםבפייסבוק או באתר שלו.

מזמינה אתכן להכיר את ארז באופן אישי ולטעום מהאוכל הטעים שלו במסיבת השקת חנות הפופ-אפ שלי בחיפה. ביום רביעי ה-29.1.20 ארז יקים שולחן בראנצ', מפנק, און דה האוס, עבור הלקוחות והחברות שלנו. סיבה מעולה לשנות תוכניות ולהתחיל את הבוקר איתנו.

העיר התחתית בחיפה התפתחה בשנים האחרונות והפכה לסוהו אמנותי במתחם הומוגני של כמה רחובות, המרכז מקבץ מרתק של גלריות לאמנות, עיצוב, קולינריה, שוק פשפשים מלא וינטג', סיורים ופעילויות תרבות שונות.

בשבוע שעבר נפגשתי עם שירי וארז בבוקר חורפי קר ברחוב הנמל. ביחד בילינו כמה שעות, טעמנו ודגמנו המלצות טובות שריכזנו כאן, תחת כמה קטגוריות חשובות: לאכול, לבלות, וחיי לילה.

לאכול:

תחנת חובה: ברדא (הנמל 6)

את הבוקר התחלנו בברדא, מאפייה ששמה הולך לפניה כאחת משלושת המאפיות השוות בארץ ולא בכדי. המירוץ לקרואסון או לכריך בלחמניית פרעצל הוא תופעה ידועה ב׳ברדא׳ עוד לפני שהמאפייה החתרנית זכתה לתהילה בקרב פודיז מכל הארץ.

המאפייה עובדת בשיטת החומוס, וכשהמאפים נגמרים ברדא נסגרת, לכן חשוב ממש לפתוח שם את הבוקר – או במילים אחרות: אם אתם מגיעים סביב 11 והלאה אתם מסתכנים במפח נפש.

מה לאכול? נסו את הקרואסון עם המסקרפונה והתותים, עוגות השוקולד האישיות וכמובן הפרעצל המפורסם וכריכי לחמניית הפרעצל המשגעים, בעיקר אם הצלחתם לשים את ידיכם על כריך האבוקדו.

Breada Bakery, הנמל 6, חיפה

טעים ומרגש קולינרית: מסעדת LUXלוקס

בשקט בשקט, ממש מתחת לראדר, תמצאו כאן את לוקס, אחת מסעדת הדייגים הטובות בארץ עם אוכל טעיםםםם במחירים נגישים. מסעדה שמגישה אוכל מקומי עונתי ואישי של השף העכואי העולה והמעולה עלאא מוסא (ממסעדת "אל מרסא", שצמח באורי בורי והתמחה במסעדת משלן באירופה) במקום בילוי טרנדי, תמים למראה בגובה העיניים, שלא סובל ממניירות פלצניות.

במקום תמצאו אוכל ערבי אותנטי עם אינטרפטציה חדשה מפתיעה ונועזת, שמשלבת את כל הטוב והיפה החיפאי, מצד אחד את המודרני והעכשווי ומצד שני בכל מנה יש קלילות שמחה, תענוג ופינוק אמיתי.

תפריט קטן אבל מדויק של מנות פשוטות ולא מתחכמות שמוכנות ומוגשות מחומרי גלם טריים בבר הפתוח אל מול עיני הסועדים, המנות טרנדיות אבל משלבות טכניקות קלאסיות וחומרי גלם שאי אפשר להתבלבל לאיזה מטבח הם שייכים.

מה לאכול? מה לא? אל תפספסו את סלט הקלמרי האלוהי, טרטר ערבי של סינטה על בורגול דק, עם טחינה היונה, פלפל חריף וצנוברים, או מנה שנקראת בלאגן משוק עכו שהיא פילה מוסר ים על ריזוטו פריקי עם תרד בר ושעועית ירוקה, יש גם מחבת פירות ים בחמאת עגבניות שרי ולימון כבוש וסביצ'ה מרסא סטייל, עם לבנה שנקליש, תבלינים תוצרת בית, פלפל חריף ופיסטוקים.

לוקס, הנמל 13, עיר תחתית, חיפה. טלפון: 04-6992296 פייסבוק, אינסטגרם

תמיד משמח: וניה ביסטרו (שער פלמר 1)

מאז שנפתחה, וניה ביסטרו עברה הרבה גלגולים עד שהתייצבה בידיו של השף מיכאל גרטופסקי (המוכר גם ממיכאל ביסטרו במושב לימן, לחם טנא בגשר הזיו וצ׳יקטי התל אביבית).

אהבנו את כל הגילגולים שלה עוד בתחילת דרכה כחלוצת הקולינריה העדכנית של העיר התחתית ועד היום היא מסעדה שאנחנו פוקדים רבות.

מאז שגרטופסקי הצטרף לוניה היא קיבלה זריקת מרץ ועדכון מעניין – הכל מאוד-מאוד טעים (לא לפספס את משולש הטונה! ׳פיצה׳ עם טרטר טונה, עגבניה מרוסקת ובזיליקום) והאווירה תמיד נפלאה.

וניה ביסטרו, שער פלמר 1, עיר תחתית, חיפה. טלפון: 04-6716272. פייסבוקאינסטגרם

חדש ומבטיח: מרק ראמן ב-NEXT DOOR – שער פלמר 1

בר חדש שנפתח ברחוב שער פלמר 1 בעיר התחתית מאיים להיות הדבר החם הבא, והכל בזכות ראמן – מרק האטריות היפני המפורסם.  תכירו את Next Door שנפתח לאחרונה כחלק מקבוצה שכוללת גם את קפה פלמר הצמוד אליו ואת בית הקפה שניים סוכר שברחוב רענן בכרמל.

 

על הכנת הראמן ב-Next Door, מופקד השף ברונו אוליבה, שמוכר לכם מה-BREW KNOWS –  הפאב בסמטאות השוק התורכי שהוא היה מבעליו. מומחיותו של אוליבה היא אוכל אסייתי, וככזה הוא הפך את הראמן למנת הדגל של הבר החדש.

 

כל יום מ-19:00

NEXT DOOR, ראמן בר, שער פלמר 1 (צמוד לקפה פלמר)  פייסבוק (https://www.facebook.com/plmr.next.door/)

שועל ותיק: מעיין הבירה (נתנזון 4)

מסעדת פועלים ותיקה ומפורסמת, מוסד עליה לרגל עם אוכל מזרח אירופאי. השמחה, הפסטרמה המעושנת, הקוסטיצה המפורסמת או נקניקיית הפטריציאן, הן שיחזירו אתכם שוב ושוב למקום הזה, שהפך מזמן למוסד קולינרי ולמזוהה ביותר עם חיפה.

מעטות המסעדות החיפאיות שמצליחות להביא כל כך הרבה סועדים שמגיעים מחוץ לעיר כדי ליהנות מאווירת בית מרזח אמיתית. אם קוסטיצה טלה, דג מלוח, כבד עגל מטוגן וטחול פיקנטי הם מסוג המאכלים שגורמים לבלוטות הרוק שלכם לעבוד שעות נוספות, קחו את עצמכם כמה שיותר מהר למעיין הבירה ויפה שעה אחת קודם.

מעיין הבירה, נתנזון 4, חיפה. טלפון: 04-8623193. פייסבוקאינסטגרם

לבלות:

העיר התחתית בחיפה היתה פעם שוקקת חיים ומלאה בטיפוסים צבעוניים. ימאים, מועדונים, מסעדות פועלים וברים אפלוליים בין הנמל למוסכים ולבתי המלאכה. אחרי שנים שהאזור ננטש והוזנח, נכנסו כוחות חדשים למשחק. לפני כמה שנים הוקמה מנהלת לעיר התחתית (שהספיקה בנתיים גם להסגר), שהשקיעה משאבים, ניקתה, שיפצה, הקימה קמפוס לימודים ומגורי סטודנטים, שהזרימו למקום דם חדש. אמנים, מעצבים וצעירים הפכו את המתחם המתחדש לסוהו מעניין.

סיור מייקרים בעיר התחתית: DownTown Makers /  בהנחיית שירי וייצנר

העיר התחתית של חיפה היא מקום מושבם של בעלי מלאכה ועובדי כפיים לאורך עשרות ואולי מאות שנים. גם כיום כשהנוף של האזור מתחלף והופך ממסורתי לצעיר וטרנדי, נשארו בה עדיין כמה עסקים מסקרנים העונים על ההגדרה של בתי מלאכה אותנטיים.

בשנה האחרונה נפתחו במקום סיורים מיוחדים שמוקדשים לטהרת עבודת הכפיים. הסיור עובר בין עסקים קטנים מגוונים, ותיקים לצד חדשים, וחושף קהילה מיוחדת של יוצרים, "מייקרים": כמו הסטודיו לצורפות של ליאת ולדמן, בית ספר לצילום, בית מלאכה לעיצוב בקרמיקה, סטודיו לייצור ועיצוב אופנה בשיטת "סלואו פאשן", מאפייה שמתכוניה עוברים מדור לדור ועוד.

הסטייליסטית שירי וייצנר, חברה אל כמה מהם ויחד הם יצרו את סיור המייקרים של העיר התחתית – סיור מרתק בתוך עולמם הקסום של היצרנים המקומיים, עולם שמבוסס כולו על טהרת הכפיים.

בעלי הסטודיואים השונים יפתחו בפניכם את עולמם, תוכלו לראות, לחוות ולהריח מקרוב את תהליכי הייצור והעשייה השונים, ללמוד ולהבין הדברים קורים: תכשיטנות, אפיית לחם מחמצת, עיצוב אופנה, קדרות ועוד.

הסיורים מתקיימים בקבוצות קטנות ואינטימיות בימי חמישי (17:30) ושישי (10:00) בעלות צנועה של 95 ש״ח לאדם. יש אפשרות לקיום סיור פרטי לקבוצות מאורגנות, משפחות וחברים – פרטים והרשמה: כאן

פיספסתם את סיורי המייקרים? אל תפספסו כמה כוכבים מיוחדים:

סטודיו דווקא (העצמאות 39)

גילי אילן ובן זוגה, נדב ראוכוורגר בעלי סטודיו דווקא לקרמיקה. סטודיו דווקא הצעיר נפתח לפני כשנתיים בעיר התחתית בחיפה, שם אילן וראוכוורגר יוצרים כלים עכשויים, מלמדים ומציגים תערוכות בארץ ובעולם. השניים הם בוגרי בצלאל, והרצון להצליח להתמקד בקרמיקה הוביל אותם לוותר על תל אביב ולעבור לחיפה.

שניהם בוגרי המחלקה לעיצב קרמי וזכוכית בצלאל, ירושלים, חיים ונושמים את החומר הקרמי מזה כמה שנים ובעלי נסיון רב בלימוד בתחום. בסטודיו הגדול, המואר והרחב שהקימו, עובדים הזוג ומקיימים סדנאות וקורסים מקצועיים בתחום, למבוגרים ולילדים.

הם ישמחו לארח אתכם אצלנו בסטודיו לחוויה חד פעמית או לשיעורים שבועיים. יש להם גם אתר שבו תוכלו לראות את העבודות שהם מייצרים בעצמם, תכשיטים וכלים יפים ומיוחדים.

סטודיו דווקא, העצמאות 39, חיפה. אתר (https://studiodavka.com/), פייסבוק ( https://www.facebook.com/Studiodavka/) אינסטגרם (https://www.instagram.com/studiodavka/)

 

ליאת ולדמן – סטודיו לעיצוב ומרכז לסדנאות צורפות (יפו 35)

הסטודיו והגלריה של התכשיטנית ליאת ולדמן היו במקור חנות נעליים, שהייתה שייכת לסבא שלה. הקשר המשפחתי העמוק של ליאת למקום, משרה אווירה ביתית חמה ונותן לה בסיס להשראה כיוצרת. הקן החם ששיפצה במו ידיה, משמש כיום כחנות ובית מלאכה, שם היא מציגה למכירה את יצירותיה לצד יוצרים נוספים שהיא מלקטת ואוהבת ומנחה סדנאות צורפות חוויתיות ומקצועיות.

ליאת, בוגרת המחלקה לצורפות ועיצוב אופנה בבצלאל, מפתחת קולקציות תכשיטים מקוריות ומגוונות בהשראות רומנטיות, אורבניות, שמושפעות מהטבע. לצד העיצוב היא מלמדת ומעבירה באהבה ובנדיבות, את הידע הרב שצברה, עם סדנאות סופר מהנות לצורפות ויצירת תכשיטים.

ליאת ולדמן, יפו 35, חיפה, אתר (https://www.liatwaldman.com/he/), אינסטגרם (https://www.instagram.com/liatwaldman_jewelrydesign/), פייסבוק (https://www.facebook.com/liatsworkshop1/)

 

סיור גרפיטי – אמנות מחתרתית ברחוב

אני אוהבת לטייל ברחובות העיר התחתית ולגלות יצירות גרפיטי מחתרתיות, צבעוניות ומעוררות חושים. הפתעות משמחות מסתתרות ונגלות תוך כדי שיטוט רגלי ברחובות המשופצים. ציורי קיר על מבנים תעשיתיים, לצד ארכיטקטורה עשירה מהתקופה העותומנית.

מומלץ גם להרשם לאחד מסיורי הגרפיטי שנערכים כאן, וללמוד על הסצנה החזקה של אמנות הרחוב המחתרתית בעיר התחתית המחוספסת, בינהם הצוות הבינלאומי הידוע BFC.

 

שוק הפשפשים בחיפה

שוק של חפצי וינטג' שם אני מוצאת מציאות רבות כבר שנים. רשמו בוו'יז: קיבוץ גלויות חיפה ותגיעו בשבת בבוקר עם שקיות גדולות. מובטחת לכם חוויה מענגת, במיוחד אם קורצתם מחומרים של ציידי אוצרות.

קיבוץ גלויות, חיפה, ימי שבת בבוקר

חיי לילה:

פאטוש בר גלריה (הנמל 6, צמוד לברדא)

הבעלים של קפה פאטוש (וואדיע) מהמושבה הגרמנית, פתח לפני כשנה חלל קונספט חדש וענק ברחוב הנמל.
מקום מרהיב, במבנה מנדטורי ששימש בעבר כמחסן סחורות ועבר שיפוץ ועיצוב מושקע ומשובח.

המקום עוצב בטעמו הבלעדי והמיוחד של בעל הבית, מקום עצום 800מ' ומגה מסוגנן, מלא בחפצים שנאספו מכל העולם. יש אווירה חזקה של מועדון ג'ז בניו אורלינס ושל איסט לונדון, עם נגיעות אוריאנטליות וחפצי אומנות מגוונים. פרוייקט בסדר גודל שקשה למצוא בארץ.

נכנסים לחלל המושקע והוא עוצר נשימה, מרגיש כמו בסרט סוריאליסטי של אלמודובר. מכיל הופעות של אומנים מתחלפים ומסעדה שווה עם מנות מושקעות וטעימות, שמעוררות היטב את כל החושים, של השף/האמן שחר סיוון.

האווירה במקום מדהימה ופלורליסטית, כולם מוזמנים, בלב פתוח. הפטוש גלרי הוא בר וגלריה לאומנות שנותן מקום להופעות ולתרבות ומביא לידי ביטוי חלומות גדולים של פנטזיונר מוכשר עם שתי רגליים על הקרקע.
אל תפספסו את המקום המדהים הזה, שנפתח בכל ערב בשעה 18:00.

פאטוש בר, הנמל 6, חיפה 077-2316936. פייסבוק (https://www.facebook.com/fattoushbar/)

נחום בר יין (ח'טיב 4)

בשקט בשקט, ממש בלי לעשות עניין, נפתח לו בר יין קטן ורומנטי בסמטה צדדית, לא רחוקה מכיכר פריז. בר יין שכל תכליתו הוא יין ואוכל ישראלי. אינטימי, עם יין טוב, מוסיקה נעימה ואוכל ליד.

בנחום בר יין התפריט משתנה על בסיס יומי ולשף יש יד של אומן. המנות פשוטות ולא מתחכמות, אך עשויות בחוכמה ועם תוצרת מקומית באיכות גבוהה. הרעיון הוא אוכל, שמחמיא ליין.

נחום בר יין, ח׳טיב 4, עיר תחתית, חיפה. טלפון: 04-9071727. אינסטגרם  (https://www.instagram.com/nahumwinehouse/)

ביום רביעי הקרוב, 29.01 נפתח את חנות הפופ-אפ החיפאית שלי - חנות עיצוב לזמן קצוב במסיבת השקה מנצנצנת, עם שולחן חיפאי מפנק מלא מטעמים של ארז גולקו, שמפניה, והפתעות משמחות במיוחד.  

לכל הפרטים, הצטרפי לעמוד האירוע > http://bit.ly/KarensHaifa


מתי?
רביעי - 29.01 - 10:00-18:00 | מסיבת השקה: 10:00-12:00
חמישי -30.01 - 10:00-18.00
שישי - 31.01 - 09:00-15:00
שבת - 01.02 - 10:00-17:00

איך מגיעות?

בווייז: שדרות המגינים 46 חיפה.

רכבת: תחנת "מרכז-השמונה", 10 דקות הליכה מהתחנה והגעתן.

חיפאיות? אתן יכולות להגיע בכרמלית או בקווי אוטובוס: 16/ 24/ 3/ 112. גם המטרונית מגיעה עד אלינו מכיוון דרום וגם מצפון.

חניה: בחניונים של כחול-לבן הפרוסים ברחבי האזור או בחניונים פרטיים ברח' הנמל 32, יפו 23 ובתחילת רחוב קדושי בגדד.

 

טוב ויפה | קולקציה חדשה