מסעות החורף מסתיימים בגליל התחתון – מדריך לייף סטייל לבילוי ביודפת

ובו אגלה את אחד הישובים הקסומים בארץ, המושתת על יצירה מקומית וקיימות. חבורת נשים כל יכולות שמנהלות עסקים מצליחים ומשפחה בטבע גלילי עוצר נשימה.

כמו כל דבר טוב אחר, גם החורף מסתיים ואיתו "מסעות החורף של קרן שביט". לאחר שחרשתי את הארץ בחורף האחרון, גיליתי מקומות קסומים וכתבתי מדריכי בילוי מעניינים, לרגל סיומו החלטתי לקיים את האירוע האחרון באחד המקומות היפים בארץ, מקום שאני מתאהבת בו בכל פעם מחדש, מבלה בו וקשורה אליו באופן אישי, במצפה יודפת שבגליל התחתון.

לקראת הגעתי בשבת הקרובה ליודפת, במסגרת אירועי החורף שאני יוצרת, יצאתי לבלות באיזור וריכזתי עבורכם מדריך המלצות קטן שמתמקד בדברים הטובים והיפים שאתם לא רוצים לפספס, כשאתם באיזור. מדריך לבילוי שבת מקסימה וגם סתם ביום חול, ניתן לברוח לכאן.

המדריך מצטרף לסדרת מדריכי הבילוי שכתבתי לאורך מסעות החורף שלי, על מקומות שונים בארץ, עמק יזרעאל, הרי ירושלים, חיפה ופרדס חנה.

צילום: שרהלה גור לביא

הישוב השיתופי יודפת נמצא במרחק של חצי שעה מביתי (שעה וחצי מתל אביב) בגליל התחתון שם תמיד יפה וירוק. האלונים כאן תמיד ירוקים, לפעמים מלווים באדמה צרובה, לפעמים באלפי חצבים. עכשיו הנופים טובלים בירוק, מרבדים ורודים צהובים ואדומים, שקדיות וכליל חורש. רגע לפני שהכל משתנה, אני מזמינה אתכם להנות מימים אחרונים של חורף גלילי בגן עדן מקומי.



אז מה מחכה לנו ביודפת? בכניסה לישוב נמצא תל יודפת העתיקה שהוכרז כגן לאומי על ידי רשות הטבע והגנים והשילוב של אתר היסטורי, מתחם תיירות לייף סטייל מפנק ויער הקופים הוותיק הוליד שילוב מוצלח.

תל יודפת
בכביש הגישה ליישוב יודפת כ-150 מטר ופונים שמאלה בדרך סלולה, המגיעה לאחר כקילומטר לרחבת החניה שלמרגלות תל יודפת.

במקום מוצעים מסלולי טיולי בדרגות קושי שונות, על התל הירוק והפורח, בין פריחות מטריפות, נופים אין סופיים, ארכיאולוגיה ושרידי היסטוריה שמספרים את סיפורה של תל יודפת. תחשפו לסיפורי קרבות נועזים מהתקופה החשמונאית, בתקופה בה שכן שם ישוב יהודי קדום.



יער הקופים יודפת  
בכניסה לישוב תמצאו את יער הקופים, שהוקם כפינת חי עבור ילדי יודפת כבר בשנות השבעים ובשנות התשעים נפתח לקהל הרחב.

כיום, בנוסף לחלקות הקופים, יער הקופים משמש מקלט לחיות רבות המגיעות ממקומות שונים בארץ. כל הווייתו סובבת סביב אהבת חיות וטבע, החיות ביער חופשיות להתקרב ולהתרחק כרצונן.


אני מזמינה אתכם לבוא, להסתובב בנחת בשבילי היער, לפגוש ולהכיר את החיות וליהנות מחוויית טבע אחרת.
04-9801265, שעות פעילות: א'-ה' 9:00-16:00 , שישי 9:00-15:00, שבת 10:00-16:00



בואכה יודפת – מתחם לייף סטייל חוויתי
בואכה יודפת הוא מתחם בילויים וקניות גלילי פסטורלי, הממוקם בינות עצי אלון, וצופה אל נוף עוצר נשימה בישוב יודפת שבגליל התחתון.



במקום ניתן למצוא חנויות, גלריה, בתי מלאכה, מעדניה, בית קפה, מאפיה וכמובן את יער הקופים. כל העסקים במקום שייכים לתושבי הישוב, ורוחה הקסומה של יודפת נוכחת בכל חווית הביקור במקום.



מתחם הבילוי הגלילי 'בואכה' יושב בכניסה ליודפת ומנוהל ברובו על ידי נשים מלאות בעוצמה, שיוצרות אווירה ייחודית ומזמינה למבקרים מהאזור ומהארץ לחוות את הרוח של יודפת. מקום שמטעין אותי באופן אישי בהשראה ובאנרגיות טובות שנותנים לי כוחות.


בכל פעם כשיש לי כמה שעות פנויות, כשבא לי לחגוג, או שכשאני בחולשה מנטלית וזקוקה לזריקת אנרגיה ואמונה בעולם, אני נכנסת למכונית ונוסעת ליודפת.
זה יכול להיות עם חברה, עם הבנות, או משפחה. זה מקום שאני נהנית ואוהבת לנסוע אליו גם לבד.

אני נוסעת לבד, למקום שאני תמיד מרגישה בו ביחד. מוקפת באנשים יוצרים ואוהבי חיים, שנותנים לי תקווה לכך שהעולם שלנו בהחלט יכול להיות יותר טוב ויפה.
אני שמה בוויז': בואכה יודפת – מתחם תיירות גלילי ותוך חצי שעה של נסיעה בדרך ירוקה ומתפתלת בהרי הגליל התחתון, אני מגיעה לגן עדן של חובבי לייף סטייל, נגיש, איכותי ופשוט.

בואכה יודפת הוא מתחם בילויים וקניות גלילי פסטורלי, הממוקם בינות עצי אלון, וצופה אל נוף עוצר נשימה בישוב יודפת שבגליל התחתון.
במקום ניתן למצוא חנויות, גלריה, בתי מלאכה, מעדניה, בית קפה, מאפיה וכמובן את יער הקופים. כל העסקים במקום שייכים לתושבי הישוב, ורוחה הקסומה של יודפת נוכחת בכל חווית הביקור במקום.

זו הגרסה השפויה שלי, לבילוי ב"קניון שכונתי". שם מרוכז מקבץ קטן, מדוד ומדוייק של חנויות שאני נהנת לקנות בהן, קולינריה מטריפה, טבע ירוק ופורח עם נוף שפותח את הריאות ויותר מהכל, חבורת נשים יצירתיות ומהממות, שבנו כאן מרקם של חוויות מזינות.

באופן לגמרי לא מקרי, מאחורי הצלחת המתחם הזה, נמצאת חבורה של נשים מופלאות. חשבו על יזמית כשרונית ומקסימה שמגשימה חלום ואז תכפילו אותה פי עשר, כי הכוח של בואכה יודפת בנוי על האהבה לביחד הנשי. גירלז פאוור אמיתי, שמוכיח שאין שני ועוצמתי יותר מכוח היחד הנשי.

רוח משותפת של ערכים המתמקדים בייצור מקומי, בקיימות והרבה אהבה ותשוקה לדבר, הם שמובילים את נשות 'בואכה יודפת'. כולן הגיעו מתוך הרפתקנות ותשוקה. לכל אחת מהן, החנות היא ה'בייבי' שלה. חלקן התחילו מאפס, וצמחנו מתוך אהבה לדבר.
כאמהות לילדים קטנים, הן נהנות לעבוד קרוב אל הבית, עם הפידבק וההפריה ההדדית מהאחרות.

כאמהות המנהלות עסק אשר נמצא במרחק הליכה מביתן, העסק הופך להיות משפחתי וכל בני המשפחה שותפים בו ומפרגנים. כולן משתפות שעל אף העבודה הקשה שהן משקיעות בעסק, הקרבה לבית ולילדים מאפשרת להן לנוע בגמישות בין העבודה והמשפחה, ולחוות מלאות וסיפוק בשני היבטי החיים.

בשנים האחרונות זכיתי להכיר ולהתחבר איתן. ברחבה המרכזית שליד המעדנייה, פקק של בקבוק יין טוב נחלץ, כוסות מושקות, נישנושים נפרסים, נשות המתחם יוצאות, כל אחת מחנותה ואנחנו פוצחות בבילוי נשי ונהדר שמלווה בהרבה צחוק ובעיניין הדדי.

הולך בתל – חנות מקומית
מיכל קסירר, יזמית קולינרית עם "הולך בתל" חנות יין ומכולת קהילתית של דברים טובים, שהגיעה מהמרכז עם רקורד מרשים ומנהלת את המתחם בחן ובנועם.
את החנות 'הולך בתל' קשה להכניס לתבנית של חנות רגילה, היא בעצם חגיגה מקומית. החנות מציעה מגוון מוצרים מפתיע, החל מיינות משובחים מהארץ ומחו"ל ועד מוצרים משובחים המיוצרים ביודפת: שמן זית ודבש וכן ריבות, סבונים ומוצרי טיפוח המיוצרים באזור.

בחנות ניתן להשיג, בעונתן, את פקעות הפרחים המפורסמות של יודפת. מוצרים אנתרופוסופיים בהשראת בית הספר האנתרופוסופי ביישוב, פינת אירוח גלילי הכוללת: פינג'נים לקפה, קומקומים לתה, כוסות ומגשי כסף במגוון גדלים, וגם מבחר נהדר של צעצועים איכותיים ומוצרי יצירה לילדים.

Jemma
ימימה בר כרמל, מעצבת ובעלים של Jemma, חנות טקסטיל לבית ופריטים משלימים לעיצוב הבית. טקסטיל איכותי שהיא מייבאת מהודו, לצד רהיטים מעץ ממוחזר המיוצרים על ידי בן זוגה, וכלי אמייל איכותיים. חנות עם פרטי עיצוב וכלים יחודיים, שלא תמצאו בשום מקום אחר בארץ, כזו שתרצו לנסוע אליה, במיוחד לגליל.

זוכרים את החנות המיתולוגית "חפצים" מנווה צדק? בג'אמה תוכלו למצוא שרידים אחרונים של מלאי משם. כלים קרמיקה, זכוכית ממוחזרת, טקסטיל ועוד.

באגף  הטקסטיל תמצאו: וילונות, כריות, שמיכות, מפות, שטיחים כלי מיטה לתינוקות, ארנקים והכל  עשויי בעבודת יד, במגוון טכניקות מסורתיות. בין פרטי הריהוט מהעץ ישנם: ספסלים, שרפרפים, ארוניות ומגשים.
האסתטיקה והצבעוניות בחנות הן מלאכת מחשבת וזו אחת מהחנויות היותר יפות שאני מכירה ואוהבת.

הגר – בוטיק יד שניה
הגר סלומון גולן, עם חנות יד שניה שאני לא מפסיקה לקנות בה. בוטיק איכותי לבגדי יד שניה. בחנות מגוון בגדי נשים איכותיים הנבררים בקפידה. כל פריט הוא ייחודי והמבחר משתנה כל הזמן.

על המתלים: מגוון ענק של בגדי מעצבים ובגדי וינטג', כמו גם: נעליים, פינת מציאון, תיקים, צעיפים ותכשיטים. בחנות ניתן להשיג גם: פריטי טקסטיל וכלי פורצלן איכותיים.

MOI work+shop
סאנה וחביבה מ-MOI, קולקטיב מעצבות בסגנון נורדי, עם אסופה מצטיינת של מוצרי נייר והדפסי אמנות, צמחים ירוקים והפתעות משמחות.


החנות היא לוח השראה, שבו הן נותנות דרור וביטוי ליצירתיות של כל אחת מהן, ולערכים האסתטיים של המותג. הן מארחת מוצרים של מיטב המעצבים והמאיירים הישראלים, ומותגים בין לאומים אשר משיקים עם הקו של היצירתי עיצובי של MOI.
במקום מתקיימות גם סדנאות מיוחדות הקשורות לעיצוב ואמנות.

המלבושיה – הרבה יותר מגרביים
אביב גלאון, מנהלת את המלבושייה, חנות שהוקמה מתוך געגוע לימים שביודפת היו מייצרים גרביים. ביחד עם הביקוש הבלתי פוסק לגרביים והקמת המתחם המסחרי החדש, הוחלט לחזור ולמכור גרביים, חנות שמוכרת גרביים, אבל לא רק.


מגוון מותגי איכות כמו המותג האמריקאי "carharrt", שמזמן הם לא רק בגדי עבודה, בגדי ילדים של מיננה, תיקי קנקן, בגדי נשים, נעלי בית מצמר, סניקרס בן סימון ועוד.
והכי הכי, זו הגאווה המקומית "גרביים של פעם"- מותג מקומי שהוא שיתוף פעולה ערבי-יהודי שהוקם מתוך צורך וגעגוע לזמנים בהם היה מפעל גרביים ביודפת. הגרביים מעוצבים ומיוצרים בישראל, פה בגליל! גרביים איכותיים עם דיגומים שמחים, צבעוניים ומפנקים.



"טוטסי" – מטבח מעדנייה
אביטל שדות היא הבעלים של המעדנייה הכי טעימה בארץ עם הסנדוויצ'ים הכי משמחים בעולם! במעדנייה יש מדפים עמוסים כל טוב: ריבות, חמוצים וכבושים אחרים, עוגיות, מאפים. רחת לוקום ומעדן קרמל שקדים ממטבחה של טוטסי.



ובנוסף גם, חומרי גלם איכותיים מהעולם ומיטב תוצרת הארץ: נקניקים, תבלינים, קפה, זיתים, חלבה מעולה.
והכל טרי, משתנה ומתכתב עם עונת השנה.
אצל טוטסי תאכלו את הכריך הכי טעים שאכלתם אי פעם! רצוי עם בירה ליד וישיבה ברחבה שממול, שצופה על הרים ירוקים, בנוף גלילי מושלם.



כמה כייף לשבת עם חברה טובה, במזג האוויר הגלילי, ופשוט להנות מהנוף. זה לא באמת לדבר על אוכל, זה לדבר על שלמות. סנדוויצ'ים של טוטסי, זה לא אוכל זה יצירת מופת, ואם כבר נהנים שיהיה עם נוף ובריזה.



אונקיה
חנות ובית מלאכה לתכשיטי זהב וכסף בעבודת יד. בחנות מגוון רחב של תכשיטים פרי יצירתה של הצורפת ובעלת החנות, מור בן יהודה, וכן תכשיטים של מעצבים ומעצבות נוספים שנבחרו בקפידה תוך שימת דגש על מקוריות ועבודת יד מוקפדת. הסטודיו מתמחה בעיצוב אישי של טבעות נישואין ואירוסין תוך שיתוף הזוג בחווית העיצוב והיצירה. 




קפה יודפת
שרון פרז מנהלת את בית הקפה עם הנוף הכי יפה בארץ, עם תפריט גלילי-חלבי המשתנה לפי עונות השנה, ארוחות בוקר וצהריים, מאפים, סלטים וקינוחים בליווי קפה משובח, יינות האיזור, בירה מהחבית ומיצים סחוטים.

האוכל מוכן מחומרים טריים הנרכשים מחקלאי האזור. המקום ידידותי לטבעונים, וניתן לקיים בו אירועים.
שעות פעילות: א'-ד' + שישי 8:00-15:00 , ה' 8:00-21:00, שבת 9:00-15:00.



חלב עם הרוח
אחת מגולות הכותרת הקולינריות של המתחם היא המחלבה ובוטיק הגבינות האורגניות של חלב עם הרוח.
חלב העיזים, המגיע מחוות העיזים של אמנון ודליה בהר השאבי הסמוך.


בחנות ניתן לרכוש גבינות מסוגים שונים כמו: שברייה - מצופה עלי גפן; פחימה - מצופה בפחם; פמפדורה; עיזבלה. ועוד רבות ומשובחות.
לאחרונה התווספה לחנות גלידת יוגורט חמצמצה, ומייד קטפה את התואר אחת מחמש הגלידות הטובות בארץ.


 
לחם עשהאל
המאפייה של המתחם. כל הלחמים והמאפים נעשים במקום. הלחמים הינם לחמי שאור, הנעשים בעבודת יד בשיטה מסורתית מקמחים מלאים ואיכותיים. נעשות שתי אפיות ביום, אפיית בוקר וצהריים כך שלאורך כל היום יש לחם טרי.
 
בנוסף ללחמים ישנם מאפים נוספים: חלות בשישי, ביגלה, ג'בטות, בגטים, עוגות שמרים נפלאות ועוגיות. ניתן לקנות טרי על הבוקר ולצאת לפיקניק ביער הקופים


החנויות במתחם הן על טהרת אנשי האזור ומשקפות את רוח המקום - פשטות, איכות ומקצועיות. כל חנות והחיבור המקומי שלה.
אין אף חנות מיותרת בפאזל השווה הזה ויש כאן כל מה שאני מחפשת וצריכה.
שעות הפעילות של רוב העסקים במתחם: א'-ה' 9:00-17:00, שישי 9:00-15:00, שבת 10:00-17:00.

ביולי, בימי חמישי החנויות פתוחות עד 19:00 ויש מוזיקה ואקשן ברחבות.




מיכאל רינג

הפעם אתארח בבית מיוחד, ביתו של הנגר מיכאל רינג. מיכאל, אחד הנגרים הכי מוכשרים בארץ שגם בנה את כל נגרות החוץ בגינת ביתי, יארח אותי בביתו עוצר הנשימה, אותו בנה במו ידיו. בואו לקבל השראה מהאיש והאגדה.


ביתם של מיכאל, סיון (בעלת סטודיו ליוגה נשית) וחמשת ילדיהם ביודפת, צופה אל נוף גלילי עוצר נשימה ומרגיש כמו בפרובנס. יודפת כולה שוכנת בלב שמורת טבע, מוקפת בנוף הרים ובחורש טבעי. בתוך כל הירוק הזה, נבנה בית משפחת רינג כחלל אחד פתוח וזורם - "אופן ספייס", בקווים נקיים ומינימליסטיים. 


סביב החלל המרכזי, הכולל את הסלון והמטבח, ממוקמים חדרי המגורים, כאשר המעבר אליהם נעשה ללא מסדרונות. חזית הבית עשויה משלוש דלתות בלגיות גדולות פתוחות אל הנוף, והרצפה ממשיכה את קו הדק למרפסת, כמו יוצאת אל נוף גלילי נטול כביש: מתל יודפת ועד בקעת בית נטופה.


מיכאל רינג, נגר ובן למשפחת נגרים מפוארת, החליט להגשים את חלומו ולבנות בשתי ידיו את ביתו ביישוב הפסטורלי יודפת. קורות עץ גושני חשופים בתקרה, קורות עץ אלון לרצפה, שולחן מעץ בורמזי והרבה דרגשים למנוחה. 



הוא בנה את ביתו בשיטת בנייה מיוחדת - TIMBER FRAME, המאופיינת בחיבורי מגרעות ובשלד עץ חשוף בחלל הבית.  במהלך הבנייה, השתמש בחומרים ידידותיים לסביבה - בעץ גושני בשילוב טיח סיד מינרלי - כאשר בכל שלב, נתן דגש ותשומת לב להתאמת הבית לסביבה הפראית בו הוא נבנה.
תוכלו להמשיך ולקרוא על הבית המיוחד כאן 
לאתר של מיכאל רינג - www.ringwood.co.il

כל הטוב והיפה מהחנות הענקית ביפו עם אסופה של יוצרות מוכשרות, בית קפה צרפתי ושזירת נצנצים בשיער.  מפגש נשים מעורר השראה, מוקף ביופי ובתשוקה לחיים הטובים.

הסייל המגונה שלנו התחיל במרץ -
הזדמנות אחרונה בהחלט להשיג לך פריט מהקולקציה האחרונה לפני שהיא נעלמת מהמדפים.
כל קולקצית החורף 1+ 1 מתנה!!

מיכל קרן גלמן
נרגשת לארח אמנית ויוצרת מרגשת, את הקרמיקאית המחוננת מיכל קרן גלמן, שחיה ויוצרת במצפה הילה, בגליל המערבי. מיכל היא "מקפלת חופשייה", יוצרת כלים ממשטחי חמר מקופלים, בטכניקה יחודית שלה, תוך הקפדה על פרטים עדינים עם טקסטורה וחיספוס משובח.

היא למדה עיצוב תכשיטים בבצלאל ולפני 14 שנה גילתה את עולם החמר.
כלים פונקציונלים יפיפיים, עם זרימה חופשית ואלמנטים גרפים רכים ויחודיים. יש משהו חי ומהפנט בכלים שלה, בהשראת הטבע שעוטף אותה.






לינדה פרידריך
מעצבת התכשיטים לינדה פרידריך תתארח גם עם התכשיטים שהיא יוצרת בעבודת יד בהשראת האלמנטים הטבעיים הסובבים אותה. תכשיטים שמשלבים עדינות עם הכוח והעוצמה הגולמית של הטבע. מבטיחה שתתאהבו.

מרעה יודפת
הנוף הגלילי הירוק ממרפסת ביתו של מיכאל, משקיף על עדרי הבקר של "מרעה יודפת". היודפתים ותושבי הצפון, נהנים לצרוך בשר מובחר שגדל תחת פיקוחם, בתנאים נאותים ומכבדים הכוללים מרחב נקי ומאוורר.
מרעה טבעי, שניזון רק ממזון בריא וכלכלה שיתופית ללא פערי תיווך מהמגדל לצרכן.


המבקרים באירוע שלנו יוכלו להנות מבשר אסאדו מובחר, שיוגש הישר מהמעשנת. לצד הבשר תוכלו להנות גם מבירה משובחת. אפשר לאכול במקום ואפשר גם לקחת הביתה. מה שבטוח, אם אתם אוהבים בשר, זו חוויה קולינרית שלא תרצו לפספס אותה.

מזמינה אתכן להנות איתנו באירוע שכולו השראה, נשיות, עיצוב ישראלי ואופנה.
שבת 9.3, 10:00 - 17:00, רח׳ הר עצמון 4, משפחת רינג.

לכל הפרטים הצטרפו לעמוד האירוע: http://bit.ly/karenyodfat

טוב ויפה | קולקציה חדשה