אוגוסט בחיפו - הצעה להרפתקאה קייצית בעיר התחתית

הצעה לבילוי יום/ערב קיצי מרענן, סטייל קרן שביט בעיר התחתית, במרחק של שעת נסיעה מתל אביב.  הכנתי לכן תוכנית משובחת, מותאמת לקיץ.

נצלו את ימי החופש ואת הפיינל סייל המשובח של אוגוסט (עד 60%) ובואו לבקר אותנו. איפו? בחיפו!  וגם באתר.

ליאת ולדמן, התכשיטנית הצמודה שלי ואני פותחות את הגלריות שלנו ללילה לבן בכל חמישי עד הלילה (לילות חיפו -עד 22:00) ובשתי שבתות (6/8 + 20/8) ל״שבת חברים״.

החום של אוגוסט מצריך משב אוויר ושינוי אווירה. אני מוצאת את העיר התחתית בחיפה כאופציה אורבנית ים תיכונית מהנה, תחליף חו״ל קרוב, צ׳יל בסטייל עם זרות נעימה ומבלי להחתים דרכון.

לפעמים הדברים הכי מעניינים, קורים ממש מתחת לאף. במרחק של שעת רכבת מת״א, ללא פקקים ותנועה, נמצאת ממש מתחת לרדאר אחת מסצנות הלייפסטייל השוות בארץ. מזמינה אתכן לטעום חו״ל סטייל, קל״ב. הכי טוב ברכבת.

לצד נמל חיפה, ברחובות קטנים, ציוריים ומטופחים, נמצאת הגלריה וחנות הדגל שלי בצמוד לשכנתי וחברתי, התכשיטנית ליאת ולדמן, באחד המבנים העותמאנים ההיסטורים בחיפה, במבנה שבו שכן בית מלאכה לנעליים של סבה.

לכבוד ימי החופש והחום, הרחבנו את ימי ושעות הפעילות של הגלריות שלנו, ואנחנו מארחות עוד מעצבים, רק באוגוסט, כדי שתוכלו להנות גם משעות בין הערביים והערב הנעימות.

גם אם אתן בדרך אל, או מ... הצפון, אני מזמינה אתכן לביקור מרענן באחת מהנקודות השוות. פתחו יומנים וסמנו הצעות לבילוי - אירועי אוגוסט בחיפו: 

שתי ״שבתות חברים״ ב-6.8 וב- 20.8, הפנינג של גלריות פתוחות בשבת בהן אנחנו מארחות עוד יוצרים מוכשרים, בין השעות 10:00-18:00, דרך יפו 35 חיפה.

״לילות חיפו״ – ימי חמישי בערב, לילות לבנים, פתיחת הגלריות עד 22:00 ובילוי אורבני ליילי שכונתי.  

העיר התחתית בחיפה היא סוג של ״שכונת חיים״. שכונה עם וייב קוסמופוליטי, ופסיפס מרתק של אנשים.

תיירים שיורדים מהספינות, מייקרים ובעלי מלאכות, אמנים והיפסטרים מקומיים. גם אנשי חליפות, אנשי כפיים ופועלים פשוטים. וכל זאת בטווח הליכה של 30 דקות מצד אחד לקצה השני.  

העיר התחתית בחיפה היא שכונה קטנה, אבל גדולה ומאווררת מספיק, בכדי להכיל את כל מה שאני רוצה ואוהבת. לא תמיד הקסם כאן גלוי ואחד הדברים המהנים זה לשוטט ברחובות ולתת לו להתגלות מעצמו.

גם אני, שחיה את המקום ומבלה בו, מכירה כל אבן בעיר התחתית ונחשבת כבעלת חושי ציד חדים, עשויה לפספס ולאט לאט מיטיבה לחשוף, לגלות ולהכיר.   

את כל מה שאני יודעת ואוהבת בעיר התחתית, כרכתי אל תוך מדריך בילויי שכתבתי, בבילויי וגילויי עם ליאת חברתי. תוכלו להגיע לגלריה שלי בעיר התחתית, ברחוב יפו 35 בחיפה ולרכוש את המדריך שכתבתי, מכייפה בחיפה, בעלות סימלית של 20 שח.  

מכייפה בחייפה היא לא סתם מדריך, היא כל מה שאת צריכה, כדי לעשות כייף של הלייף בעיר התחתית בחיפה. במפה מופיע שירטוט של השכונה ובו מובלטים כל המקומות שאני מבלה בהם, עם ליאת אחותי.  

היא מופקת רק כמפה מודפסת על נייר (כמו פעם) ואפשר לכתוב עליה, לקשקש, לשנות ולעדכן עם עט פשוט (אולדסקול) מבלי לחשוש שהרסתם משהו. להפך, אני מזמינה אתכן לכתוב עליה הערות ולדייק אותה עבור עצמכן.

המפה מקוטלגת לפי מוקדי העניין והטעם האישי שלי ואין שום דרך להיכנס אל המפה הזו, תמורת שום הון, רק דרך שערי ליבי. המלצות על אוכל, חנויות וגלריות, אמנות רחוב, שוק הפשפשים, תחבורה וחניה.

יש סיווג של מקומות שפתוחים בלילה ו/או בשבת. הכל קל, ברור ונגיש. מה שלא מופיע שם, כנראה נפתח אתמול בערב, או לא נתן מספיק פייט לאטרקציות האחרות.  

אני בוחרת לתת מקום במדריך שכתבתי, לעשרות בתי עסק ויוצרים ראויים. איש מהם לא משלם לי. התמורה שלי היא הידיעה שהאנשים והמוצרים הטובים והיפים שאני פוגשת, ימשיכו להתקיים לצידי ולשמח אותי.    

ברים, בתי קפה ומסעדות עם אוכל מפתיע וטעים, פזורות בכל מקום. זר לא יוכל תמיד להבחין, אם מדובר במקום משובח, או ב״מלכודת תיירים״, אבל אם המדריך שלי ״מכייפה בחיפה״ בידכן, אתן מסודרות.

לאחרונה נפתחו עוד מלא מקומות משובחים, את חלקם עדיין לא הספקתי לדגום.  

גם החנויות המעניינות בחיפה, פזורות בנקודות שונות. חלקן נחבאות בסמטאות וחלקן לא יסגירו מבחוץ את הסוד שהן צופנות.   

במדריך אני מפנה ליצירות הגרפיטי שהכי מרגשות אותי, הבחירה קשה, כי יש כאן אמנות רחוב משובחת, שמציצה בכל פינה. אמנים רבים נהנים להגיע לחיפה ולהשאיר חותם.

לאחרונה נוספו כמה גרפיטי חדשים שהושארו במתנה לרווחת תושבי ומבקרי השכונה. מתנות שמתגלות, כשמסתובבים ברחובות מלאי הקסם בפרט בעיר התחתית, בהדר ובכלל בחיפה.  

שוק פשפשים אמיתי ותוסס (פתוח גם בשבת), שבשל מיקומו הסמוך לנמל, מתגלגלים אליו אוצרות מרגשים. אם המזל הטוב רוצה למצוא אותך, תמיד כדאי לבקר שם ולמצוא מציאה שווה. ממליצה לפתוח דלת למזל ולבקר במקום המיוחד.

בשבתות כדאי להשקים ולהגיע בשעות הבוקר הקרירות, כי אז מתווספים גם רוכלי הרצפה. באמצע השבוע פחות צפוף, החנויות בשוק פתוחות (חלקן שוות במיוחד וסגורות בשבת) מומלט לטייל בחנויות השוק וגם ללגום קפה קר או גזוז בבית הקפה.    

חיפה משופעת במוזיאונים, עם תערוכות מתחלפות מרתקות ובימי הקיץ החמים, אין על השילוב של המיזוג האיכותי עם התכנים המרתקים.

מוזיאונים בשיא החום זה הכי הכי. מטיקוטין, המוזיאון היפני שבכרמל, המדעטק בהדר עם תערוכת חוויה מדהימה של קלימט וכמובן התערוכה של מייק ברנט במושבה הגרמנית, במרחק 10 דקות מהחנות שלי.

בשבת הקרובה, מתקיימת ״שבת ישראלית״ ברוב המוזיאונים - שזה אומר כניסה חופשית! ממליצה לכן להכנס לאתר מוזיאוני חיפה ולהזמין כרטיסים - ללא עלות.

בשבת הקרובה ה-6.8 נארח אתכן ל״שבת חברים״, עם נעליים של ״אחת אחת״ בהנחות שוות, קובי סיבוני עם יצירות האמנות שלו מחוטי ברזל מאולפים

גם קולקציה חדשה ומרגשת שלו בשת״פ עם ליאת ולדמן, שרשראות מקסימות, שתתאהבו בהן. אני חמדתי לעצמי עוגן מקסים ויש עוד שאני זוממת עליהן.

מצפות לכן באוגוסט בגלריות שלנו, ברחוב דרך יפו 35 חיפה

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

כל יום מ-10:00-17:00

ובימי חמישי 10:00-22:00 (רק באוגוסט)

שישי 10:00-15:00

ושתי שבתות חברים פתוחות:

6.8  >>> 10:00-18:00

20.8  >>> 10:00-18:00

להתראות בחיפו באוגוסט!

טוב ויפה | קולקציה חדשה