יומן מלחמה – פוסט 3: "העצמאים בישראל הם בשר התותחים של הממשלה!" שלב שלישי: כעס

17 במרץ 2020

עורו אחים, עורו: חשבתם שראיתם עסק מצליח בישראל? חשבו מחדש.
לכל מי שחשב שעסק מצליח בישראל הוא עסק שמצליח להרוויח ו״לסדר כלכלית״ את בעליו, אני קוראת להתעורר מהאילוז׳, לשפשף עיניים ולראות מחדש.

כמי שהשתתפה בשנה שעברה בתחרות העסקים הקטנים בישראל והובילה רק לפני כמה חודשים את קמפיין התחרות, אני רוצה לזעוק ולהבהיר: עסק מצליח בישראל, הוא עסק שמצליח ליצר שורת רווח. זניחה וקטנה ככל שתהיה.

זניחה עד כדי כך, ששבוע, שבועיים, או מקסימום חודש של עצירה, יכול במהירות ובאכזריות בלתי נסבלת למחוק עסק ״מצליח״ ולהעלים אותו מהמפה, להשאיר אחריו קטסטרופה כלכלית וחובות בלתי נסבלים לבעליו ולמשפחתו.

 

לאחר 10 שנים של השקעה, תשוקה, תעוזה, חריצות, הובלה וחדשנות יצירתית, ששרדו בנחישות מלחמות, חורפים, סופות ומכות כלכליות, אני ניצבת עם העסק שלי, כמו עסקים רבים אחרים במדינה, על סף תהום בולענית ופעורה, שאיש אינו יודע לחזות את עומקה ואת רוחבה.

 

את העסק שלי בניתי בעשר אצבעות וללא גב כלכלי. כל שקל שהרווחתי הושקע מחדש בעסק ובצמיחתו. עם השנים העסק גדל וכיום הוא מפרנס כ-17 עובדים ומשפחות, מזין שרשרת ארוכה של ספקים ועסקים רבים ומזרים כספי מיסים רבים ומשמעותיים לקופת המדינה. המדינה שותפה לרווחים שלי, אבל לא לסיכונים ולהפסדים.

המשק ניזון מהעסקים הקטנים והבינוניים. במהלך כל השנים תזרמתי הון בלתי נתפס לביטוח לאומי. עכשיו כשצו השעה אוזק את ידי בעלי העסקים ולא מאפשר פרנסה גם להכי חרוצים ומוכשרים, אין שום ביטוח ושום עזרה כספית, או לקיחת אחריות לאומית. איפה הביטוח? ואיפה הלאומי?!!!

לקרוא ״בכיינים״ לציבור של חצי מליון עצמאים, אמיצים, שמסתכנים כלכלית יום יום יום ולא זכאים לשום תמיכה כשהכלכלה קורסת?! זו תעודת עניות לחברה שלנו.

 

אף פעם לא בחרתי בדרך הקלה. תמיד חיפשתי את הדרך הטובה. לא נולדתי עם כפית זהב בפה, אבל גודלתי על אופטימיות מזוככת וחונכתי להאמין שהטוב ינצח ויגבור על כל מכשול.

כעצמאית אני נדרשת לקחת סיכונים יום יומיים אל מול חוסר ודאות. לשלם שכ״ד גבוה על נכס ענק בלב שוק הפשפשים, לפתח וליצר בחו״ל טקסטיל מקורי ויחודי, לעצב ולתפור בישראל קולקציות יחודיות שמותאמות לנשים במגוון רחב של מידות.

אני מייצרת שמלות ב-7 מידות שונות, מה שמיקר עלויות ומגדיל סיכונים, אבל מצד שני נותן מענה מכבד ומכיל לתפיסת גוף רחבה, שמאפשרת לכל אשה להרגיש טוב עם עצמה, כמעט בכל מידה.


אני מנסה לאזן בין הקולות הכלכליים לקולות הערכיים שלי. לצערי לעסקים עם ערכים יותר קשה לשרוד כלכלית במדינה שלנו, אולי אפילו בלתי אפשרי.

העסק שלי בנוי בעיקר על מכירות באירועים יחודיים שאני יוצרת לקהל הנהדר שלי והדלת הזו נסגרה בפני, לא ברור עד מתי. אז מה בהמשך? הכל תלוי רק בכן וברצון שלכן להמשיך לרכוש ולתמוך במפעל חיי.

למרות הקשיים החלטתי לא להרים ידיים ובכאב רב הוצאתי אתמול את כל העובדות הנהדרות והנאמנות שלי לחל״ת. המכירות באון ליין ממשיכות בנתיים, יש לנו משלוח בחינם ושליחים (מורשים) שמביאים חבילות עד פתח הבית. תיגברנו את האתר במוצרים נהדרים נוספים, של מעצבים שאנחנו אוהבות, אקססוריז, ספרים ומוצרי פנאי משפרי איכות חיים.

לנוכח המצב אנחנו יוצאות בסיילים מרחיקי לכת וחסרי תקדים. 20% על קולקצית אביב חדשה שנחתה היום עם פריטים נוספים ומרגשים שהספיקו להגיע ממש ברגע האחרון. 50% על קולקצית החורף, 20%-50% על עונות קודמות.


היצור החדש, הבדים הנפלאים והגזרות הנהדרות שעיצבנו עבורכן תלויים במכירות שלנו. אם תתמכו בנו ותמשיכו לרכוש, נוכל להמשיך וליצר עבורכן. אנחנו נעריך כל קניה ותמיכה שלכן בעתיד שלנו ובהמשך היצירה שלנו.


יש משלוח ענק של בדים מדהימים שהגיעו מאיטליה ברגע האחרון ורק מחכים להוראת גזירה ויצור ועוד משלוח של בדי הכותנה הדקיקים לקיץ, שיצרנו בהודו ולא ברור כרגע אם נוכל להרשות לעצמנו לשלם עליו או לא. בדים מרהיבים ונפלאים, שהשקענו רבות בעיצוב ובפיתוח שלהם ואני יודעת כמה ישמחו אתכן.


אני משתדלת להתנהל באומץ ולא לתת לפחדים לנהל אותי. מתמקדת בהמשך עשייה ועד כמה שניתן, בפעולות של שיגרה, בתקווה שהשפיות תזדחל שוב אל תוך חיינו וכולנו נוכל שוב בקרוב, לעבור את התקופה הקשה הזו, לחזור לאט לאט ולנשום בצורה חופשית וללא פחד.


העתיד של העסק הזה תלוי בכן, אני קוראת לכן אחיות בלב, לרכוש בגדים שיעטפו אתכן בטוב, עזרו לטוב וליפה לשרוד, בתקווה שהוא ישאר כאן גם להמשך.


מאחלת לכולנו ימים טובים, בריאים ושמחים ומחזקת אתכן בתקווה לעתיד טוב יותר.


בוא לחזק ולהתחזק:
Www.karen-shavit.com
שירות לקוחות טלפוני: 054-3271371
ימים א-ה 10:00-13:00
מחכה לכן עם תה ונמסטה
🙏🏻☕

טוב ויפה | קולקציה חדשה